Categorieën
#geocaching Throwback Thursday

Throwback Thursday: 11 oktober 2013

Elke donderdag – Throwback Thursday – verschijnt hier een verslag online uit het roemruchte geocachingverleden van de Heideroosjes.

Vandaag gaan we terug naar 11 oktober 2013

Anke en ik gingen een week op vakantie naar het waddeneiland Ameland. We kwamen te vroeg aan voor de veerboot en deden daarom nog twee caches in de haven bij het Friese plaatsje Holwerd.

Het verslag:

4617. Schöne Grüβe vom Abschlussdeich!
Maker: Ritskemoei en Nightfuchs

Heideroosjes: Maartje en Anke
Gevonden op: 11 oktober 2013
Plaats: Holwerd

Deze vakantie had ik drie doelen te vervullen. Het eerste doel was voet op Ameland zetten: voor mij het vijfde en laatste van de Nederlandse waddeneilanden wat ik nog moest bezoeken. Het tweede doel was een cache op Ameland loggen. En het derde doel was een paddenstoel op Ameland claimen met waymarking. Want dan zou ik het complete wadden-eiland-lijstje compleet hebben. Op zowel Texel, Vlieland, Terschelling als Schiermonnikoog, ben ik geweest, heb ik minstens drie caches gevonden en heb ik minimaal vier paddo’s geclaimed. Voor Anke was het trouwens haar vierde waddeneiland, de meesten hebben we overigens samen bezocht.

Het weer op de heenreis was stormachtig en met veel regen. We waren wel ruim op tijd in Holwerd, dus deden we eerst de traditional met de Duitse naam vlakbij de haven. We waaiden bijna weg toen we het dijkje afliepen, maar vonden de cache wel. Daarna deden we Land- en Zeezicht, de traditional in de haven. Altijd leuk om zo’n havencache mee te pikken. Dat hebben we bij Schiermonnikoog en Terschelling ook gedaan. Vervolgens nog wat rond gekeken in de (outdoor-achtige) winkel, waar we meer van verwacht hadden, maar die tegenviel (dat is meestal zo) en daarna nog best lang moeten wachten op de boot die vertraging had.

amelandblauw
Mooi blauw is niet lelijk

Gelukkig waren we nog wel ruim voor het donker op Ameland, waar we eerst boodschappen hebben gedaan en daarna zijn ingecheckt in ons appartement dat er prima uitzag om een week in door te brengen.

Nadat we hadden gegeten en het eerste glas wijn naar binnen gegoten hadden, waymarkte ik de eerste paddo’s, die naast het appartementencomplex stonden en daarna gingen we op jacht naar de eerste cache. Die vonden we wel, maar het ding zat in zo’n strak gebreide houder, dat we hem niet los kregen. We moesten dus terug komen met een schaar, gelukkig vonden we maar liefst zes (!) exemplaren in de keukenlade van ons appartement.

Wat ik hier op 11 oktober 2018 nog aan toe te voegen heb:

Anke heeft ondertussen ook alle waddeneilanden bezocht. We vonden die week bijna alle caches van Ameland en ik scoorde plenty off paddo’s. Het weer was niet zo denderend, maar toch zijn we wel elke dag op pad geweest, want wij zijn meer van de activiteiten op vakantie, dan van het luieren (hoewel ik ook een boek van bijna 1200 pagina’s kocht in de boekhandel van Ameland en de verkoper beweerde dat ik dat dikke boek nooit uit zou krijgen. Ik had het uit voor de maand oktober om was. Voor de nieuwsgierigen onder ons: Ken Follett, Centurie Trilogie, deel 2).

De foto maakte ik zelf, vanaf de duinovergang bij het appartementencomplex. Ik noemde het de “mooi blauw”-foto en het is nog altijd een favoriet.